VINDEN HAR VÄNT

Hej på er! Nu kommer det lite glada nyheter, äntligen!  
Jag var ju på en intervju förra veckan för en shop här i kyrkbyn där jag bor. Det kändes som att det gick bra & jag gjorde det tydligt hur mycket jag verkligen VILLE ha jobbet, hur mycket jag behövde det. Och det gick vägen! Så himla glad, fast lugn och harmonisk ändå för det är fan på tiden. Jag fick ju inte jobbet jag tyckte jag förtjänade på praktiken, av en outgrundlig anledning. Jävla folk som glider på räkmacka livet ut, tror jag spyr. Ersättaren för mig var en oerfaren 19åring vars far va en fd chef. 
Får med mig goda referenser - men inget jobb. Hur går det ihop egentligen?  Näe fy bubblan. Man känner sig mindre värd och nästan utnyttjad när man blir bemött så, med tvivel. Det är verkligen deras förlust. Jag går vidare med huvudet högt och mot nya mål.

Senaste helgen var fantastiskt mysig med morsdagfirande av svärmor hemma hos oss. Vi åt gott och hade det allmänt trevligt. smörgåstårta och knäckig jordgubb-rabarberpaj 😋 så otroligt gott! Mums.








Gårdagen som var en söndag mitt i veckan var minst lika härlig. Jag Olle & Rorrsan solade och lekte i trädgården, sen duscha vi och åkte mot Råneå som ligger ca 20 min bort. En mysig liten by med älven som rinner rakt igenom. Vi hämtade ett par satsbord jag hittade för en billig peng, de va dock i fel färg så ska målas en vända. Köpte med oss kebab från Byakrogen (goooodaste jag ätit) ska åka dit igen enkom för den 😋












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0