SLÅ MIG HÅRT I ANSIKTET

Dra mig över grusgången för jag vill känna att jag lever
Dra mig genom staden hem till dig
Kyss mig över bröstkorgen så får jag känna att jag lever
Andas djupt i mig tills jag är din
Du får göra vad du vill
Får göra allt och lite till
Du får göra vad du vill med mig ikväll 💕


Jag hatar att vi vill så olika saker. Jag vill att vi ska vara till 100% på väg åt samma håll. Jag blir så avundsjuk på alla som är påväg dit jag vill komma.
Det känns som jag aldrig kommer framåt eller ens en bit på vägen 😔

Framför allt på jobbfronten, mitt liv står stilla. Att vara utan jobb är att förlora en del av livet. Så mycket mer än bara ekonomin blir lidande. Hela framtiden skjuts liksom upp. Vad behöver jag för att få det jag vill? Jo, trygghet. Vad är trygghet? Jo, pengar. Stabilitet. Kärlek, såklart men man kan ju inte leva utan ett hem eller mat. Och det är två förutsättningar för att ens fundera på att bilda familj. Tak över huvudet och mat i magen. 

Nu har jag såklart det men jag vill erbjuda mina framtida barn mer än bara det. Pengar över till annat förutom det absolut nödvändigaste. Jag har gjort allt i min makt men ändå räcker det inte ända fram, fy fan så orättvist.  








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0