KEEP ON WALKING

Seems I talked my whole life

Its time I listen now...

 

Ibland går inte allt vägen, fast den här gången hade jag blivit felinformerad så det var inte konstigt att blev besviken när jag fick avslag från a-kassan. Igår kom brevet och jag blev uppriktigt ledsen. Och då har jag väntat sen den 17:e dec på svar. Det är ett sjukt system! Förstår inte hur det kan få vara så!


Blev så arg att jag skrev ett tips till Aftonbladet om att de ska skriva om det här...så här löd det;

"Jag vill att ni ska skriva ett reportage om unga som hamnar utanför samhället, när man inte uppfyller kraven hos A-kassan eller inte har rätt till Försörjningsstöd för att man är sambo. Jag som är snart 25 år tvingas leva av mina föräldrar el sambo, som för övrigt själv lever på A-kassa just nu. Det är inte rätt att han ska betala för mig, mina räkningar eller studieskulder.
Jag har jobbat ca 50h i månaden under 2011 men eftersom jag studerade ett år på Fhsk räknas inte det som överhoppningsbara studier då jag är under 25. Vad kan jag göra? Vart vänder man sig? Ugan på arbetsförmedlingen kommer man inte in i förrän efter 3 mån arbetslös. Då går jag helt utan inkomst i dessa månader och räkningarna slutar ju inte komma för det"

Får hoppas det löser sig med pengar framöver. Vet inte alls hur jag ska göra den här månaden. Har noll i inkomst..suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0